Головна Military Можливості українських винищувачів F-16 у разі заборони США

Можливості українських винищувачів F-16 у разі заборони США

Винищувач F-16 в Україні / Міноборони

Про це розповідає ProIT

Після зміни адміністрації у США, ситуація з постачанням американської зброї в Україні викликає певні сумніви. Проте, незважаючи на можливі обмеження, американці не зможуть повністю позбавити винищувачі F-16 бойової спроможності.

Проблеми з обслуговуванням

Видання Defense Express аналізує сценарії виходу з ладу винищувачів F-16, якщо виникнуть заборони, та можливість їхньої експлуатації без офіційного технічного обслуговування. Сайт підкреслює, що бойова готовність літака залежить від США.

Головною проблемою в разі блокади F-16 стане питання постачання запасних частин. З’являться труднощі з технічним обслуговуванням двигунів, систем та вузлів літаків. Також критично важливою є наявність боєзапасу, оскільки літаки потребують американських або сумісних ракет повітряного та наземного ураження.

Історичні приклади

Найімовірніше, США зможуть обмежити оновлення програмного забезпечення РЕБ AN/ALQ-131, що знизить захищеність F-16. Однак не існує «магічної кнопки», яка б дозволила дистанційно вимкнути ці літаки. Навіть без офіційного технічного обслуговування, винищувачі зможуть літати ще досить довго, але з часом їхня бойова готовність знижуватиметься.

«Найближчий до поточних реалій приклад — Венесуела. У 2005 році США наклали ембарго проти цієї країни, яка у той час оновлювала за програмою MLU (Mid Life Upgraded) свої 24 F-16A/B, що були поставлені у 1983 по 1985 рік. І з цього часу ці літаки офіційно не мали доступу до американських запасних частин. Але F-16 у Венесуелі продовжують літати, щоправда, точно не у такій кількості, бо єдиний шлях підтримки їх льотної готовності лише канібалізм та сірі схеми завезення компонентів», — розповідає Defense Express.

Також наводиться приклад Ірану, де досі експлуатуються винищувачі F-14, придбані до введення ембарго США у 1984 році. Іранці встигли отримати 79 із 80 замовлених літаків, однак їхня кількість поступово зменшувалася через війни, аварії та старіння. Наразі в Ірані залишилося близько 10 робочих F-14, які досі можна побачити у повітрі.

Невідомо, чи можливий реекспорт у випадку заборони. Якщо це не буде можливо, Україні може допомогти співпраця з європейськими партнерами, які мають досвід експлуатації F-16.

У будь-якому випадку, не слід очікувати, що американські винищувачі раптово стануть небоєздатними. Проблеми, з якими стикаються інші країни, зокрема Німеччина та Канада, також свідчать про те, що обговорення можливості скасування придбання американських F-35 набуває актуальності.

Наразі Україна також використовує власні КАБи на 450 кг — потужний варіант авіабомб JDAM-ER, про який не знають навіть у армії США.

Читайте також

About Us

Soledad is the Best Newspaper and Magazine WordPress Theme with tons of options and demos ready to import. This theme is perfect for blogs and excellent for online stores, news, magazine or review sites. Buy Soledad now!

Latest Articles

© ProIT. Видання не несе жодної відповідальності за зміст і достовірність фактів, думок, поглядів, аргументів та висновків, які викладені у інформаційних матеріалах з посиланням на інші джерела інформації. Усі запити щодо такої інформації мають надсилатися виключно джерелам відповідної інформації.